CMBO Eindejaarsbijeenkomst 18 december 2014: ‘Grafimedia, een Smart Industry?’

Op donderdag 18 december 2014 vindt in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam de jaarlijkse CMBO Eindejaarsbijeenkomst plaats, met als onderwerp ‘Grafimedia: een Smart Industry?’. Smart Industry ‘Smart Industry’ is een recent initiatief van het Ministerie van Economische Zaken en een aantal grote (werkgevers)organisaties, met als doel het versterken van de Nederlandse industrie door maximaal gebruik […]

Bijeenkomst 13 november ‘Grafische Standaardisatie’

Op donderdag 13 november organiseren GTSC, CMBO en Media Alliantie bij Sanoma in Hoofddorp een bijeenkomst over grafische standaardisatie. Je wordt dan helemaal bijgepraat over het laatste nieuws uit de Ghent PDF Workgroup: •    Komen er nieuwe profielen? •    Worden er eerste stappen gezet in de richting van een RGB-workflow? •    Hoe gaan we hier in Nederland daar mee om? Daarnaast krijg je […]

Bijeenkomst 8 oktober ‘Meer rendement door workflow automatisering’

Op woensdag 8 oktober organiseren Media Alliantie, CMBO en GTSC bij Wifac in Mijdrecht een bijeenkomst over workflow automatisering. Workflow automatisering is een noodzaak voor grafische ondernemingen als ze in willen spelen op de trend naar een kleinere orderomvang, meerdere bestelmomenten en variatie in opdrachten. De afgelopen jaren zijn er veel praktische en relatief goedkope tools op de markt gekomen, die onderling ook […]

CMBO-bijeenkomst 18 september ‘Print en interactie’ in De Monsterkamer

De CMBO-bijeenkomst op 18 september a.s. is geheel gewijd aan ‘Print en interactie’: de verschillende manieren waarop aan drukwerk een vorm van interactiviteit kan worden toegevoegd door middel van printed electronics,geleidende inkten, batterijen, sensoren, etc. In de afgelopen maanden hebben we voorbeelden gezien van advertenties met meegedrukte zonnecellen (om je mobiel op het strand mee op te laden), posters die geluid geven zodra je ze aanraakt, USB-strips op visitekaartjes […]

Zomerborrel CMBO, GTSC en MediaAlliantie 19 juni 2014

Zomerborrel CMBO, GTSC en MediaAlliantie 19 juni 2014

Op donderdag 19 juni 2014 organiseren CMBO, GTSC en MediaAlliantie hun jaarlijkse Zomerborrel, in Architectuurcentrum Makeblijde in Houten. Als ieder jaar geven we tijdens onze Zomerborrel een overzicht van de actuele technologische ontwikkelingen op het gebied van media en mediaproductie. Hoofdspreker is Jeroen den Dunnen van het Grafisch Lyceum Rotterdam, die ons in een wervelende presentatie met veel beeld en […]

Bijeenkomst 22 mei ‘Big Data in Marketing en Media’

Op donderdag 22 mei organiseren CMBO, GTSC en MediaAlliantie een bijeenkomst waarbij het fenomeen ‘Big Data’ centraal staat. Internationale reclame- en mediabureaus zien dit als de nieuwe toekomst voor het reclamevak, grote ondernemingen zoeken naarstig naar specialisten in data analytics en in de ICT wereld is dit een van de sterkst groeiende sectoren. Tijdens deze bijeenkomst gaan we onder leiding van Roelof Janssen van MediaAlliantie in op […]

Gratis BSA webinar voor grafimediabedrijven, met Adobe als gastspreker

Laatste mogelijkheid tot inschrijven! Op dinsdag 8 april organiseren Business Software Alliance (BSA), CMBO en KVGO voorlopig voor de laatste keer een webinar over het veilig beheren van software-licenties. Deze BSA Live Session is van achter de eigen computer via internet volgen. De Live Session duurt ongeveer 30 minuten en is Nederlandstalig. Tijdens het webinar kunnen door […]

Web-to-Print Event W2P2014 op 10 april in Den Bosch

Donderdagavond 10 april 2014 organiseren CMBO, GOC, KVGO en Scriptworx, voor de vierde keer het Web-to-Print event W2P2014, bij hoofsponsor Ricoh Nederland in ’s-Hertogenbosch. Met een interessant programma onder leiding van Ed Boogaard belooft het ook deze keer een succes te worden, waarbij concrete praktische toepassingen centraal staan: Programma: Plenaire aftrap door Arie van Tilborg (directeur […]

CMBO bijeenkomst 20 maart: Lean manufacturing voor grafische bedrijven

Donderdag 20 maart gaat de bijeenkomst van CMBO, GTSC en de Media Alliantie over Lean manufacturing, de van oorsprong Japanse methode om processen te optimaliseren. Doel daarvan is maximale waarde voor de klant te genereren met zo min mogelijk verspilling. Door een ‘slanke productie’ gaan de kosten omlaag, wat leidt tot verbetering van het bedrijfsresultaat. […]

Uitnodiging CMBO-bijeenkomst 12 februari 2014 ‘Slim MKB kiest ook voor Print!’

Uitnodiging CMBO-bijeenkomst 12 februari 2014 ‘Slim MKB kiest ook voor Print!’

Tijdens de bijeenkomst op woensdag 12 februari deelt Richard van Hoorn de resultaten van zijn onderzoek naar mediakeuzeprocessen voor het midden- en kleinbedrijf. CMBO organiseert deze bijeenkomst opnieuw samen met GTSC en MediaAlliantie en deze keer ook samen met KVGO. Richard verrichtte zijn onderzoek in opdracht van de stichting Grafivisie. Aan mediaplanners en managers van reclame- […]